آشنایی با نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی تهران که در شمال تهران و کنار بزرگراه چمران واقع شده است، یکی از مهمترین مراکز تجاری و اقتصادی ایران است که با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و بین المللی در فضایی زیبا و ارائه امکانات و تسهیلات نمایشگاهی منحصر به فرد، بستر مناسبی برای بازرگانان و تولیدکنندگان داخلی و خارجی فراهم نموده است تا مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های بین المللی را توسعه دهند.


نمایشگاه بین المللی تهران به طور رسمی در سال 1348 با برپایی نمایشگاه آسیایی با حضور 33 کشور و به مدت 21 روز و با هدف ایجاد ارتباط بین صنایع داخلی و خارجی، آغاز به کار نموده است.

نمایشگاه بین المللی تهران در سال 1355 به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین نمایشگاه‌های بین المللی به عضویت اتحادیه فدراسیون نمایشگاه‌های بین المللی DFI و اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها BIE در آمده است و تا به امروزه میزبانی بسیاری از همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی و … را بر عهده داشته است.

 

شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی تهران می توانند برای تجهیز غرفه های نمایشگاهی خود اقدام به اجاره تجهیزات نمایشگاهی نمایند.

آدرس و دسترسی نمایشگاه بین المللی تهران

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، اغلب بزرگراه‌های تهران، به نمایشگاه بین المللی تهران دسترس دارند. این مجموعه دارای سه درب ورودی است:

این درب در واقع، ورودی پارکینگ طبقاتی نمایشگاه است و مستقیما از طریق بزرگراه چمران جنوب و مسیر کنار گذر آن (بعد از پمپ بنزین) قابل دسترسی است. بعلاوه، شما می‌توانید از طریق خیابان رشید فضل الله و خیابان یمن به این ورودی دسترسی داشته باشید.

اما چنانچه بخواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید، می‌توانید از طریق خط 7 بی آر تی و یا اتوبوس‌های پارک وی به سمت چهارراه پارک وی، استفاده نموده و از طریق پل پارک وی و پل عابر پیاده نمایشگاه، خود را به درب ورودی شمالی رسانده و از طریق آن وارد نمایشگاه شوید.

این درب که در حقیقت، درب اصلی نمایشگاه است، تنها ورودی است که اجازه تردد وسایل نقلیه به داخل نمایشگاه را می‌دهد. ورودی جنوبی نمایشگاه به سالن‌های 7، 8، 9 و 27 دسترسی دارد. لازم به ذکر است که این ورودی روبروی درب اصلی مجموعه انقلاب واقع شده و برای دسترسی به آن می‌توانید از بزرگراه نیایش وارد خیابان سئول شوید.

در مسیر بزرگراه نیایش و خیابان سئول به سمت شمال، جاده اختصاصی نمایشگاه قرار دارد که از طریق آن می‌توانید به ورودی غربی و همچنین پارکینگ جنوب غربی نمایشگاه دسترسی داشته باشید. این قسمت از محوطه نمایشگاه به سالن‌های میلاد و خلیج فارس دسترسی عالی دارد. همچنین، این پارکینگ در مجاورت سالن‌های 35، 38، 40 و 41 واقع شده است.


موقعیت، مساحت و امکانات نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی تهران در شمال پایتخت ایران یعنی تهران و در نزدیکی بزرگراه چمران واقع شده است و از اغلب بزرگراه‌های تهران قابل دسترسی است.

این نمایشگاه مساحتی در حدود 850 هزار متر مربع و 38 سالن نمایشگاهی دارد که این فضا چیزی در حدود 120 هزار متر مربع آن را اشغال نموده که تمامی این سالن‌ها در قسمت شرقی، غربی و جنوبی مجموعه واقع شده‌اند. همچنین، این مجموعه دارای 35 هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی نیز است. حدود 22 هکتار از محوطه نمایشگاه را پوشش گیاهی و فضای سبز و 21 هکتار را مسیرها و راه‌های ارتباطی بین سالن‌ها و محوطه نمایشگاه تشکیل داده است.

در محوطه نمایشگاه، مسجد حضرت ابراهیم با طراحی زیبا و چشم نواز ایرانی به مساحت 1200 متر مربع قرار دارد که دارای مناری به ارتفاع 70 متر با طراحی خاص است.

لازم به ذکر است که در محوطه نمایشگاه علاوه بر سالن‌های اداری و نمایشگاهی، دو سالن بزرگ کنسرت و همایش ( سالن بزرگ خلیج فارس و سالن همایش میلاد) وجود دارد که به صورت مستقل فعالیت نموده و پذیرای همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و کنسرت‌هاب بسیاری بوده است.


نقشه محوطه و سالن های نمایشگاه بین المللی

نقشه سالن های نمایشگاه بین المللی

 

از جمله خدمات و امکاناتی که در محوطه نمایشگاه بین المللی تهران، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تجهیزات نمایشگاهی

تجهیزات نمایشگاهی ( + پیام رسان )

تجهیزات مجالس ( + پیام رسان )

در ساعات غیر اداری (بعد از 6 عصر) از طریق پیام رسان ها (واتس اپ و …) سفارش و درخواست خود را ثبت نمایید.